مجله رویش روا‌ن‌شناسی از دادن گواهی‌های کاغذی معذور است. لطفا تقاضا نکنید. همه گواهی ها در صفحه شخصی کاربران موجود است.

سال 13، شماره 1 - ( فروردین 1403/ پیاپی 94 1403 )                   سال 13 شماره 1 صفحات 72-63 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Abdoli M, Zarei S. The mediating role of mindfulness in the relationship between job boredom, job satisfaction and turnover intention. Rooyesh 2024; 13 (1) :63-72
URL: http://frooyesh.ir/article-1-4873-fa.html
عبدلی مریم، زارعی سلمان. نقش واسطه ای ذهن آگاهی در رابطه ی بین بی حوصلگی شغلی با رضایت شغلی و نیت ترک شغل. رویش روان شناسی. 1403; 13 (1) :63-72

URL: http://frooyesh.ir/article-1-4873-fa.html


1- دانشجوی کارشناسی ارشد مشاوره شغلی، گروه مشاوره، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب، ایران.
2- دانشیار مشاوره، گروه روانشناسی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه لرستان، خرم­ آباد، ایران. ، Zarei.S@lu.ac.ir
چکیده:   (199 مشاهده)
پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش واسطه­ای ذهن­آگاهی در رابطه­ی بین بی­حوصلگی شغلی با رضایت شغلی و نیت ترک شغل انجام شد. پژوهش حاضر توصیفی-همبستگی به روش تحلیل مسیر بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه معلمان زن شاغل در مقطع متوسطه ناحیه یک شهر ری در سال تحصیلی 1402-1401 بود که از بین آنها، 303 نفر  با استفاده از روش نمونه­گیری در دسترس انتخاب شدند. داده­ها با استفاده از مقیاس رضایت شغلی (JSS) اسمیت و همکاران (1969)، مقیاس نیت ترک شغل (TIS) کیم و لیونگ (2007)، مقیاس بی­حوصلگی شغلی (JBS) لی (1986) و مقیاس پنج عاملی ذهن­آگاهی (FFMQ) بائر و همکاران (2004) گردآوری شد. برای تجزیه وتحلیل اطلاعات از آزمون ضریب همبستگی و تحلیل مسیر استفاده شد. شاخص­های برازش نشان داد، مدل پژوهش از برازش مناسب برخوردار بود. نتایج نشان داد اثرات مستقیم بی­حوصلگی شغلی بر رضایت شغلی و نیت ترک شغل معنادار بود، همچنین اثرات غیر مستقیم بی­حوصلگی شغلی بر رضایت شغلی  و نیت ترک شغل از طریق ذهن­آگاهی معنادار بود (01/0p<). از یافته­های فوق می­توان نتیجه گرفت که رضایت شغلی و نیت ترک شغل براساس بی­حوصلگی شغلی با نقش واسطه­ای ذهن­آگاهی در معلمان زن شاغل در مقطع متوسطه برازش دارد.
متن کامل [PDF 562 kb]   (108 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي | موضوع مقاله: مشاوره
دریافت: 1402/7/7 | ویرایش نهایی: 1403/1/15 | پذیرش: 1402/10/30 | انتشار الکترونیک: 1403/1/15

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه علمی رویش روان شناسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Rooyesh-e-Ravanshenasi Journal(RRJ)

Designed & Developed by : Yektaweb